Pączki na śmietanie

Karnawał trwa..więc u mnie pączkowo...przepis dostałam od znajomej..i musiałam od razu wypróbować..były pączki na piwie, wodzie gazowanej, z gotowanym budyniem, na białkach,bez jajek i wiele innych pączków..a dziś na śmietanie.Razem ze mną smażyły :Dorotka, Asa,Basia, Marzenka, Joasia, Joanna,Angelika, Ewa,Małgorzata,Lidia, Danusia i Iwonka.
  • 4 szkl.mąki
  • 5 żółtek
  • 1 szkl.gęstej śmietany
  • 1 saszetka drożdży instant [ dałam 32 g świeżych] 
  • 1 łyżka cukru [ dałam 2 łyżki]
  • 2 łyżki margaryny lub masła
  • 1 kieliszek spirytusu [ dałam ekstrakt waniliowy]
  • dowolne nadzienie
Świeże drożdże wymieszać z 1/4 śmietany [suche wystarczy wymieszać z mąką] .Żółtka lekko ubić ze śmietaną, dodać mąkę , szczyptę soli , stopione masło i drożdże.Wyrobić elastyczne ciasto i odstawić do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokątny placek. Placek podzielić na połowę i na jednej z nich ułożyć porcje nadzienia . Przykryć drugą połową ciasta i przy pomocy szklanki wykrawać pączki. Odłożyć do wyrośnięcia.Smażyć w głębokim tłuszczu po obu stronach, na złoty kolor. Wyjąć, osączyć na bibule, posypać cukrem pudrem. 

Komentarze

  1. pączki na śmietanie? takich dotąd nie próbowałam! Dziękuję za kolejną wspólną kulinarną przygodę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe pączki. Przepis ze śmietaną, to dla mnie też nowość. Dziękuję Bożenko za wspólne smażenie. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.