Odrywana drożdżówka cynamonowa

Ta drożdżówka została upieczona tak spontanicznie, w wypiekaniu na śniadanie jest akurat propozycja wspólnego pieczenia ziołowego chlebka odrywanego.U mnie jakoś taki ziołowy nie przypadłby moim domowników ,więc zrobiłam na słodko wykorzystując przepis na ciasto drożdżowe, dodałam tylko ciut więcej cukru.Na blogu jest odrywany chlebek wytrawny,odrywana drożdżówka truskawkowa i pomarańczowa , a tym razem z cynamonem i brązowym cukrem.
  • 2 szkl. mąki pszennej + 1 łyżka do rozczynu
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1 /4 szkl. cukru
  • 1/4 szkl. ciepłego mleka
  • 1/3 szkl. ciepłej wody
  • 40 g masła
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki soli

Dodatkowo
  • 70 g masła
  • 100 g cukru brązowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
Cukier wymieszać z drożdżami, gdy się rozpuszczą dodać 1 łyżkę mąki i mleko, odstawić na 20 minut, a następnie dodać do mąki.Do mieszanki mączno- drożdżowej wsypać także sól, wanilię, dodać rozpuszczone masło oraz wodę i jajko.Wymieszać i wyrabiać tak długo aż ciasto będzie gładkie, nie będzie kleiło się do ręki i miski..[Do naczynia miksującego wsypać cukier, cukier waniliowy, dodać drożdże i mleko, podgrzewać 2 min/37°C/obr. 2.Dodać żółtka, masło i mąkę, wyrobić 3 min/interwał.] Odstawić na około 1,5 godziny w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.Foremkę keksową wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem.Wyrośnięte ciasto przełożyć na posypaną mąką stolnicę i rozwałkować na prostokąt o wymiarach 50 cm x 30 cm. Ciasto posmarować roztopionym masłem i posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Prostokąt pokroić na 3 równe poprzeczne prostokąty. Położyć je jeden na drugim i tak powstały pasek pokroić w poprzek na 5-6 jednakowych części. Ułożyć wszystkie części jedna na drugiej i taką wieżę przełożyć do formy, tak by kanapki stały dość luźno na sztorc.Zostawić na 20 - 30 minut w ciepłym miejscu do podrośnięcia.Piec w rozgrzanym do 180 °C piekarniku 30 - 35 minut.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.