Bułeczki czekoladowo – cynamonowe



W zeszły weekend z przyczyń technicznych nie udało mi się wstawić postu z bułeczkami z przedziałkiem na wyznaczony czas..tym razem już się udało.Te bułeczki są także upieczone w ramach Wypiekania na śniadanie.Bułeczki czekoladowo – cynamonowe Erica Lanlarda z książki Czekolada.
Ja zrobiłam z połowy podanych składników i nie lukrowałam bułeczek po upieczeniu, no i zagapiłam się i ciut za mocno się przypiekły.
  • 0,5 l ciepłego mleka
  • 15 dkg drobnego cukru trzcinowego
  • 40 g świeżych drożdży
  • 20 dkg  stopionego masła
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 2 jaja
  • 1 kg mąki pszennej
nadzienie:
  • 75 g gorzkiej czekolady 
  • 100 g stopionego i wystudzonego masła
  • 200 g brązowego cukru
  • 3 łyżki cynamonu
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać [ drożdże można rozrobić z cukrem i wodą i odstawić na kilka minut do wyrośnięcia, ale ja ostatnio wszystko razem mieszam i zagniatam i tez jest ok. Zagnieść ciasto i  odstawić do  wyrośnięcia.W międzyczasie przygotować nadzienie.Czekoladę zetrzeć na tarce, dodać stopione i przestudzone masło, cukier i cynamon.Wszystko razem wymieszać.Wyrośnięte ciasto rozwałkować na kształt prostokąta ,posmarować masą i zwinąć w roladę .Pokroić   plastry i układać na blaszkę zostawiając odstępy. Odstawić do wyrośnięcia. Przed włożeniem do piekarnika  posmarować mlekiem, żeby ładnie się zrumieniły.Piec w temperaturze 180 stopni przez około 20-30 minut.
Razem ze mną piekły [ dziękuję bardzo]Bernadetta - Prawo do gotowania z pasją
Alina - Ala piecze i gotuje  
Ewa - Ewa w kuchni
Monika - Matka Wariatka 
Iwona - Blogotowanie w pasją 

Iza- Smaczna pyza
Aneta - Piekielna kuchnia Anety
Agata - Kulinarne przygody Gatity
Dorota - Moje małe czarowanie 
Joanna - Grunt to przepis 

Anna -Everyday Flavours
Kasia-Mia cucina




Komentarze

  1. Ja też się zagapiłam. Znaczy ustawiłam odpowiedni czas, ale chyba powinnam zajrzeć do nich wcześniej i również mi się przypiekły. Niemniej i tak są dobre, nawet takie przypieczone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie dziękuję za wspólne pieczenie bułeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię takie wypieczone :) Dziękuję za wspólne pieczenie i do następnego razu !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za udział, wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Eeee tam przypiekły. Jak kto lubi drożdżowe mocno wypieczone (tak jak ja) jest w sam raz! Dzięki za wspólne wypiekanie i do następnego wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczne sa! Dziekuje za mile wypiekanie)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne bułeczki, dziękuję za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki wielkie za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za wspólny smakowity czas przy piekarniku :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ważne że przypiekły i tak na pewno były pyszne :) Dzięki za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.