Baba drożdżowa z rodzynkami i mlekiem w proszku

Jakiś czas temu wynalazłam przepis na babę drożdżową z dodatkiem mleka w proszku...i całkiem o nim zapomniałam..a wspólne pieczenie babki to świetna okazja do wypróbowania tego przepisu.Moja babka nie wygląda tak pięknie jak u Tatiany, ale zapewniam Was, że taka drożdżowa baba jest pyszna...u mnie co prawda bez cukru pudru..zabrakło niestety w domu..ale mimo tego była zjedzona ze smakiem..dziś rano piekłam , a już nie ma ani okruszka....Kawałek babki i kubek mleka..mniam..Jestem ciekawa jakie babki zagoszczą u Was..każdy piekł babkę jaką chciał..Dziękuję bardzo za wspólne pieczenie ..no i za tydzień znów się spotykamy..znów coś będziemy piekły..
  • 20 g świeżych drożdży 
  • 160 ml mleka 
  • 90 g miękkiego masła
  • 70 g cukru 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  • 4 łyżeczki z górką mleka w proszku
  • 2 jajka
  • 330 g mąki pszennej 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • rodzynki
Drożdże rozpuścić w 50 ml mleka, dodać łyżeczkę cukru , odstawić  na 10 minut. W tym czasie masło utrzeć z cukrem, po czym dodać jajka, ekstrakt waniliowy, mleko w proszku a następnie mąkę i sól. Na końcu wlać mleko z drożdżami. Ciasto dokładnie wyrabiać przez kilka minut, dodając resztę mleka, będzie bardzo kleiste i wilgotne. Na koniec dodać rodzynki.Wyrobione - przykryć i odstawić  na 1 godzinę do wyrośnięcia.[ ja wyręczyłam się automatem do chleba].Przygotować formę, smarując masłem lub margaryną i obsypując mąką.Jak ciasto podwoi swoją objętość, przełożyć do formy i odstawić na kolejne pół godziny. W tym czasie rozgrzać piekarnik do 180 stopni.Kiedy ciasto wypełni nam formę, wstawić na 30 - 35 minut  do piekarnika.Po upieczeniu, wystudzić .Można posypać cukrem.








Ciacho na widelcuBabki Wielkanocne 2015

Komentarze

  1. Ciekawa jestem smaku tego ciasta, nigdy nie piekłam drożdżowego z mlekiem w proszku. Pięknie wyrosło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babka z zimnym mlekiem - pycha! Dziękuję za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wspólną zabawę każda babeczka wyszła inna ale za to smaczna i przyciągająca oko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam ostatnio chałkę z mlekiem proszku i była pyszna, więc wyobrażam sobie, że babka smakowała bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.