niedziela, 21 lipca 2013

Pizza włoska

Tą pizzę robiłam kilka dni temu...a znów zjadłabym ...
Sklepy Chleb na zdrowie i Wypiekacz w swojej ofercie mają różne gotowe mieszanki do wypieku pysznego chleba, ale także możemy znaleźć mieszanki na pizzę..Ja miałam okazję wypróbować mieszankę na ciasto do pizzy włoskiej..Pizzy włoskiej nie jadłam , więc porównania brak..ale pizza była bardzo smaczna...na koniec udało mi się uwiecznić na zdjęciu tylko mały kawałeczek..a to oznaczało jedno..było pysznie..
Tak jak w przypadku mieszanek do chleba mamy gotową mieszankę z mąką i drożdże..wystarczy dodać tylko wodę, ewentualnie oliwę ..
Do pizzy można dodać ulubione dodatki, posmarować jakimś sosem,  dowolna kombinacja według gustu..u mnie sos curry , dodatki [ to co było w lodówce]..ciasto rozwałkowałam do formy na tartę o średnicy 30 cm..pizza wyszła gruba..moim domownikom bardzo smakowała  ..mi oczywiście też..Ja ciasto robiłam w sposób uproszczony, ale dodałam troszkę oleju kujawskiego ze smakiem. 


Sposób uproszczony -wystarczy dodać wodę.
  1. Wlać wodę do naczynia , w którym będziesz mieszać ciasto [240g/22˚C] 
  2. Dodać zawartość torebek małej i dużej i mieszać składniki przez 20 minut.
  3. Po 20 minutach mieszania ukształtować ciasto w kulę, przykryć i wstawić do lodówki na 2 godziny.
  4. Po 2 godzinach wyjąc ciasto z lodówki , rozwałkować na średnicę 35-40 cm, przełozyc na formę, papier do pieczenia lub siatkę wypiekową i odstawić w ciepłe miejsce na 30minut.
  5. Po 30 minutach położyć na cieście ulubione dodatki i wstawić do nagrzanego do 210 ˚C piekarnika i piec 15-20 minut. 
 Sposób -oryginalna i chrupiąca pizza włoska
  1. Wlać wodę do wypiekacza [210g/18˚C] oraz dodać 20 g oliwy oliwek .
  2. Dodać zawartość torebek małej i dużej i mieszać składniki przez 20 minut.
  3. Po 20 minutach mieszania ukształtować ciasto w kulę, przykryć ciasto folia i wstawić do lodówki na 8 do 12 godzin[ najwyższa półka].
  4. Po tym czasie wyjąc ciasto z lodówki ,rozwałkować na średnicę 35-40 cm, przełozyc na formę, papier do pieczenia lub siatkę wypiekową i odstawić w ciepłe miejsce na 45 minut.
  5. Po 45 minutach położyć na cieście ulubione dodatki i wstawić do nagrzanego do 210 ˚C piekarnika i piec 15-20 minut. 

Skład mieszanki: wysokoglutenowa mąką pszenna t500, naturalny kwas pszeniczny, naturalny zakwas żytni, sól, cukier, drożdże instant.   
Na zdjęciu widać,że zapomniałam zmienić  mieszadło haha..













6 komentarzy :

  1. Czasem mi się zdaję, że pizzę mogłabym jeść codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm uwielbiam pizzę ;) Mogłabym jeść zawsze i wszędzie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ..ja tak samo..a potem dupa rośnie haha..

      Usuń
  3. pycha:) dzisiaj też robię pizzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córa znów się upomina o pizzę..i chyba trza znow coś zrobić.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.