Pierożki drożdżowe z jabłkami

Każda z nas pewnie lubi mieć jakieś gadżety w kuchni, ja mam sporo różnych,ale ciągle coś mi w oko wpadnie nowego i tak było tym razem.Niby to nic nowego,ale ja akurat nie miałam takiej pierożnicy a dokładniej jest to dwustronny lejek, wykrawacz z ząbkami do wyrobu dużych pierogów i małych uszek.Myślę też, że nada się także do wykrawania ciasteczek.Na początek zrobiłam pierożki drożdżowe z jabłkami.Pierożki wyszły pyszne, kilka troszkę się rozkleiło podczas pieczenia,robiłam je tak szybko i troszkę nierówne,ale mimo to zajadaliśmy je ze smakiem.

Ciasto:
  • 2 szkl. mąki tortowej
  • 3 dkg drożdży
  • 15 dkg masła lub margaryny
  • 1/2 szkl. śmietany 12 %
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki cukru
Dodatkowo:
  • 4 jabłka [ u mnie takie jabłka]
  • 1 białko
  • cukier kryształ do posypania 
Drożdże dokładnie rozetrzeć z cukrem.Do mąki dodać masło lub margarynę,śmietanę,żółtko i roztarte drożdże,następnie zagnieść ciasto.[Do naczynia miksującego thermomiksa włożyć wszystkie składniki na ciasto i zagnieść 2 min/interwał].Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach lub użyć takich jabłek.Ciasto rozwałkować na posypanej mąką stolnicy,wykrawać krążki,następnie na każdy krążek nakładać porcję jabłek i zlepić jak pierogi .[ja na rozwałkowanym cieście położyłam porcję jabłek zostawiając małe odstępy, przykryłam ciastem i odcinałam pierożki używając pierożnicy ].Pierożki ułożyć na blaszce, każdy pierożek posmarować roztrzepanym białkiem i posypać cukrem kryształem.Następnie piec  około 25-30 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia.

Komentarze