Foremki do kołaczy

Jakiś czas temu koleżanka z pracy przyniosła innej koleżance kołacz , który piekła jej teściowa.Takiego smaka mi narobiła, że musiałam spróbować upiec też i szukałam przepisu na ten smakołyk ,aż tu zbieg okoliczności i  miłe zaskoczenie w wydarzeniu na fb wspólne pieczenie kurtoszkołacza .Do pieczenia kołacza są specjalne foremki ,ale bez takich  foremek też da się zrobić.Można wykorzystać butelki lub puszki po piwie, wałek do ciasta itp.Ja zrobiłam sobie sama foremki tak jak podobnie robiłam foremki do rurek i będę miała je do następnych wypieków kołaczy, bo są pyszne i na pewno upiekę je nie raz.Moje foremki są z tekturowych rolek po folii stretch.Rolka ma długość coś ponad 50 cm i z jednej rolki zrobiłam 4 "foremki",ale można nawet i 5 .
  • tekturowe rolki po folii stretch
  • folia aluminiowa
Rolki pociąć na mniejsze kawałki [ moje mają po 10 cm,ale mogą być nawet i mniejsze].Pocięte kawałki owinąć folią aluminiową.




Komentarze