Drożdżówki z dżemem i kruszonką

Niedawno były pyszne odrywane bułeczki z truskawkami, a że były tak pyszne i szybko zjedzone , więc zrobiłam je ponownie,tyle że tym razem jako nadzienie wykorzystałam dżem truskawkowy [ był taki upał , że nie chciało mi się iść na działkę po truskawki ] i na wierzch dałam kruszonkę.Wyszły tak samo pyszne i tak samo szybko zjedzone.
  • 500 g mąki pszennej [dałam ciut więcej]
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 szklanka mleka (250 ml)
  • 1 jajko 
  • 2 łyżki serka mascarpone lub ukwaszonej, gęstej śmietany
  • 70 g masła
  • 60 g cukru + 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • spora szczypta soli
Dodatkowo:
  • dżem truskawkowy
  • mleko do posmarowania bułek
Kruszonka:
  • 100 g mąki
  • 50 g cukru 
  • 50 g masła
Drożdże rozprowadzić w ciepłym mleku i odstawić na kilka minut do ruszenia zaczynu. W między czasie mąkę wsypać do miski, dodać cukier, sól, roztrzepane jajka, serek oraz zaczyn drożdżowy. Na koniec rozpuszczone i przestudzone masło. Całość dokładnie wyrobić około 10 minut na gładkie i lśniące ciasto.[Do naczynia miksującego thermomiksa wlać mleko, wsypać drożdże i cukier. Podgrzać 3 min/37° C/obr.2.  Dodać resztę składników. Wyrobić 3 min/Interwał.] Wyrobione ciasto odstawić na godzinkę do podwojenia objętości.
Do dzbanka thermomiksa włożyć wszystkie składniki na kruszonkę i wymieszać 10 s/obr.6.
Gotowe ciasto drożdżowe rozwałkować na prostokąt,równo rozsmarować dżemem, zwinąć w roladkę zaczynając od dłuższego brzegu.Roladkę podzielić na 12 części , ułożyć je na blasze do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia. Pomiędzy bułeczkami należy zachować odstępy ,gdyż jeszcze podrosną w czasie pieczenia.[ ja nie robiłam zbyt dużych odstępów , gdyż chciałam mieć odrywane bułeczki].Bułeczki odstawić jeszcze na 20 minut, przed włożeniem do nagrzanego piekarnika .Posmarować mlekiem, posypać kruszonką.Piec około 20 minut w 180 stopniach.


Najlepsze drożdżówki z owocami lata

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.