Bułeczki z serkiem i dżemem malinowym

Dawno mnie tu nie było, a obiecałam , że wpisy na blogu będą częściej..ale cóż, życie..jak to mawia moja córka.Mam nadzieję, że teraz już wszystko wróci do normy.
Pyszne bułeczki, polecam.Już wcześniej robiłam z tego ciasta [klik ],ale te są inaczej formowane.Nadzienie może być w sumie dowolne, nawet masa makowa, kajmakowa.
CIASTO
  •  400 g mąki pszennej tortowej
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 85 g zwykłego cukru
  • 70 g masła
  • 30 g świeżych drożdży
  • 230 ml mleka
  • 1 średnie jajko
  • szczypta soli
NADZIENIE  
  • 250 g białego twarogu, półtłustego
  • 1 żółtko jajka 
  • 2 łyżki budyniu waniliowego w proszku
  • cukier do smaku
  • maliny
KRUSZONKA 
  • 50 g zwykłego cukru
  • 50 g mąki pszennej tortowej
  • 10 g mąki kukurydzianej
  • 50 g zimnego masła
  • szczypta soli
Mąkę przesiać do miski.Zrobić wgłębienie i wkruszyć drożdże, wlać mleko i dodać łyżeczkę cukru i wymieszać na rozczyn z małą ilością mąki. Odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut. Do wyrośniętego rozczynu dodać resztę cukru, masło, sól i zagnieść ciasto (aż na powierzchni pojawią się pęcherzyki powietrza). Odstawić do wyrośnięcia..Ciasto rozwałkować w duży prostokąt, posmarować serkiem i dżemem malinowym. Złożyć dwa razy ,pokroić na 3-4 cm pasy. Każdy przekręcić przez środek. Ułożyć na blaszce ,posypać kruszonką.Piec około 25 minut w temperaturze 180 stopni. 



Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.