Chleb z cukinią

Były bułeczki z cukinią, a teraz pora na chleb.Zarówno jak i bułeczki tak samo i chleb pycha polecam.Przepis pochodzi z książki „Brot und Kleingebäck“ Die GU Küchenbibliothek, a znalazłam przepis tutaj.
  • 500 g mąki pszennej + trochę do podsypywania 
  • 40 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 250 ml lekko ciepłej wody
  • 250 g młodej cukinii [ kawałek żółtej i kawałek zielonej]
  • 100 g orzechów włoskich [ nie dałam]
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 1 jajko

Dodatkowo:
  • olej do posmarowania formy
  • żółtko + trochę mleka do posmarowania chleba [ zapomniałam]
Mąkę wsypać do dużej miski,w środku mąki zrobić dołek i wkruszyć drożdże, cukier i trochę lekko ciepłej wody. Składniki w środku lekko wymieszać i przysypać lekko mąką z brzegów. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 10 min. do wyrośnięcia.Cukinię umyć i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.Do miski z mąką i wyrośniętym zaczynem dodać resztę lekko ciepłej wody, jajko i sól. Zagnieść ciasto.Cukinię dobrze odcisnąć z soku. Odciśniętą cukinię i posiekane orzechy [ ja akurat ich nie dawałam] dodać do ciasta. Ciasto ponownie zagnieść, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcie na 45 min.Po tym czasie, ciasto jeszcze raz zagnieść. Ciasto przełożyć do formy keksówki wysmarowanej olejem. Formę przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na kolejne 45 min.Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni.Ciasto posmarować żółtkiem z mlekiem i posypać posiekanymi orzechami[ zapomniałam].Piec na dolnej półce piekarnika, około 50 minut.Po upieczeniu chleb pozostawić na chwilę w formie, wyłożyć na kratkę z piekarnika i pozostawić do całkowitego ostygnięcia.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.