Ciasteczka sezamowo-owsiane bez mąki

Były bajgle ..zostało trochę uprażonego sezamu i postanowiłam jeszcze wykorzystać go do ciasteczek...przepis znalazłam tutaj.Moje nie są takie urocze i wyszły płaskie..ale to moja wina..za słabo ubiłam białka , a potem z pieczeniem też nie wyszło tak jak trzeba..ale mimo to pokazuję je Wam. 
  • 2 białka
  • 2 łyżki brązowego cukru [ u mnie biały ]
  • 3 łyżki zmielonych płatków owsianych Cenos
  • 5 łyżek sezamu
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Sezam uprażyć na patelni. Kiedy będzie rumiany, odstawić i wystudzić.Płatki zmielić.Białka ubić na pianę, dodać cukier i nadal ubijać do czasu, kiedy piana będzie puszysta i lśniąca. Do piany dodać zmielone płatki, sezam i oliwę, Wszystko razem wymieszać.Na blachę wyłożoną papierem łyżką nakładać małe porcje sezamowej pianki.Ciasteczka wstawić do nagrzanego piekarnika, piec 15 min w temp. 180 stopni, powinny się lekko zrumienić. Gotowe ciasteczka zostawić w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami do przestudzenia.

Komentarze

  1. Bardzo lubię sezam. Każde wypieki z sezamem z chęcią zjadam. Te ciasteczka wyglądają uroczo. A w dodatku to zdrowa wersja ich sklepowych zamienników (w których składzie na pierwszym miejscu jest cukier i mnóstwo konserwantów). Z chęcią podkradnę Ci jedno lub dwa. Pozdrawiam cieplutko. Miłego dnia :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.