Chleb z ryżem

Dawno nie piekłam chleba..wiecznie brak czasu..ale zostało mi ryżu , który gotowałam do gulaszu [bardzo szybki pomysł na obiadek] i w końcu postanowiłam wypróbować przepis na chleb z ryżem, a znalazłam tutaj..Ja co prawda piekłam w multicookerze, ale to bez różnicy..pyszny chlebek, smaczny nawet na drugi dzień ..na zdjęciu krojony na ciepło...
  • 350 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki drożdży instant
  • 200 g ugotowanego białego ryżu
  • ok. 250 ml ciepłej wod
Ugotować ryż i wystudzić.Mąkę wymieszać z solą i drożdżami, dodać ryż i powoli wlewać wodę.Zagnieść ciasto i przełożyć do misy multicookera ,ustawić program Yogurt - na 1 godzinę do wyrośnięcia .Ustawić program Bake na 2 godziny ,temperatura 180 stopni. Po połowie czasu pieczenia chleb przewrócić na drugą stronę.Po upieczeniu wystudzić na kratce.
Przepis zacytuję też  za autorką..
Rozpocznij od ugotowania ryżu. Ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, rozetnij woreczek i odstaw do ostygnięcia.Pomieszaj ze sobą w misce mąkę, sól i drożdże. Dodaj wystudzony ryż. Powoli zacznij wlewać ciepłą wodę i zagniatać ciasto.Zagniataj aż uzyskasz jednolitą, elastyczną konsystencję, przypominającą ciepłą plastelinę.Zagniataj jeszcze przez 5 minut, po czym wsadź ciasto do miski, przykryj miskę folią aluminiową i odstaw w ciepłe miejsce na ok. 1,5 godziny.Po upływie tego czasu wyjmij ciasto, chwilkę zagniataj i uformuj z niego kulę. Ułóż kulę ciasta na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odłóż ponownie do wyrośnięcia na ok. 45 minut.W tym czasie rozgrzej piekarnik do 220 stopni.Po upływie czasu wyrastania, wsadź do piekarnika i piecz aż chleb zbrązowieje i po wsadzeniu w niego wykałaczki, nie przyklei się do niej ciasto (ok. 30 minut).Odstaw do ostygnięcia.

Komentarze