Drożdżowe kwiatuszki

Takie wytrawne kwiatuszki w sumie są już na blogu [tutaj i tutaj], ale teraz robiłam je z innego ciasta i dodatkowo niektóre posypałam sezamem i ciut makiem.Ciasto drożdżowe zrobiłam z przepisu znalezionego tutaj i zrobiłam z połowy porcji, zrobiłam także kilka rogalików.


  • 800 g mąki
  • 400 ml mleka
  • 7 g drożdży instant[ 20 g świeżych]
  • 2 łyżki cukru 
  • 1 łyżeczka soli
  • 50 g masła
    dodatkowo 
    • ser żółty i dowolna wędlina w plasterkach o okrągłym kształcie dopasowanym do wielkości np.szklanki lub kubka
    • sezam , mak
    • białko do posmarowania

    Drożdże rozrobić w wodzie, dodać mąkę, sól, cukier ,masło.Wyrobić gładkie ciasto i odstawić do wyrośnięcia.[ ja robiłam od razu, bez wyrastania].Ciasto rozwałkować i wycinać szklanką/ kubkiem kółka. Na wycięte z ciasta kółko położyć plasterek o tym samym rozmiarze wędliny, na to ser żółty, przyłożyć jeszcze jednym kółkiem ciasta, lekko docisnąć. Nożem naciąć 8 płatków (zostawiając środek nie nacięty) na głębokość (zależny od rozmiarów szklanki) ok.3 cm. Biorąc po dwa sąsiadujące płatki, zawijać je do środka, lekko je przy tym zlepiając.Posmarować białkiem, posypać makiem , sezamem. Piec ok. 17 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C.









    Komentarze

    1. Dziękuję za wypróbowanie mego przepisu na ciasto drożdżowe :) Superowo wyglądają te kwiatuszki :)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.