Ogórki w pomidorowym sosie



Przetworów czas zacząć...tzn ..przetwarzanie już zaczęte..robiłam już kompoty i dżemy z truskawek..ale nie wstawiłam przepisów...czasu zabrakło...Wczoraj dostałam troszkę ogórków[ jakoś moje na działce w tym roku kiepsko rosną] ..i nie wiedziałam co z nimi zrobić..parę dni temu robiłam kwaszone ..przydadzą się na zimę do sałatek i nie tylko..W oko wpadł mi przepis na sałatkę z ogórków w pomidorowym sosie i postanowiłam spróbować..i nie żałuję..jeden słoiczek się nie zawekował i prawie cały zjadła..pomysł na taką sałatkę znalazłam tutaj.polecam ..spróbujcie..

  • 3 kg ogórków
  • 0,5 kg cebuli
  • 0,5 kg marchwi
  • 1,5 łyżki soli
Dodatkowo:
  • 1 i 1/3 szkl. cukru
  • 1 szkl.octu
  • 200 ml. oleju
  • 2 słoiczki po 200 g koncentratu pomidorowego [ dałam 1 Pudliszki]
Ogórki obrać i pokroić w plastry [ ja wyręczyłam się maszynką], cebulę pokroić w piórka a marchewkę zetrzeć na tarce. Dodać sól i wszystko razem wymieszać , pozostawić na dwie godziny[w tym czasie ogórki puszczą sok]. Po tym czasie dodać pozostałe składniki : cukier, ocet, olej i koncentrat pomidorowy. Ponownie wszystko wymieszać i pozostawić na 30 minut. Następnie przełożyć do  słoików i pasteryzować 15 minut. 

Róbmy przetwory!

Komentarze