Musztardowe bułki

Był chleb z musztardą,a teraz pora na  bułki.Przepis znaleziony tutaj...chlebek był jednak smaczniejszy niż bułki,.Ciasto na bułeczki robiłam w misce Tupperware..

  • 250 g maki pszennej 
  • 250 g mąki pszennej razowej 
  • 20 g drożdży piekarskich 
  • 100 g musztardy rosyjskiej Develey [dałam 3 łyżki] 
  • 1 łyżka miodu 
  • 200 ml ciepłej wody 
  • 1 łyżeczka soli
Obie mąki wymieszać w misce. Zrobić w niej zagłębienie. W ciepłej wodzie rozpuścić miód i rozprowadzić drożdże. Zaczyn drożdżowy wlać do zagłębienia w mące i odstawić na kilka minut w ciepłe miejsce, żeby drożdże miały czas ruszyć. Kiedy zaczyn zwiększy swoją objętość dodać sól i musztardę i wyrabiać ciasto - powinno wystarczyć około 5 minut. Po tym czasie nakryć miskę bawełnianą ściereczką i odstawić ciasto do wyrośnięcia na około 1 godzinę - ciasto powinno podwoić swoją objętość. [ drożdże z miodem, wodą i musztardą wymieszałam w misce, dodałam mąki , sól , zamknęłam miskę, zakręciłam miską i odstawiłam.]Nagrzać piekarnik do 200 stopni. Wyrośnięte ciasto lekko zarobić i formować małe bułeczki. Naciąć i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Bułki posmarować ciepłym mlekiem [zapomniałam] i odstawić  na 20 do ponownego wyrośnięcia. Piec przez około 20 - 25 minut, aż bułki wyraźnie się zarumienią.









Komentarze

  1. ciekawy pomysł:) pieczywa z musztardą jeszcze nie piekłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na bułeczki - nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł, wyglądają pysznie!
    http://livedreamcook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.