Bagietki z makiem

Parę dni temu robiąc parówki w cieście drożdżowym zabrakło mi parówek i zrobiłam dwie ala parówki -bez parówek..i tak mi posmakowały, że dziś zrobiłam bułki wykorzystując ten przepis na ciasto drożdżowe..ciut zmieniłam...i bułki -bagietki wyszły pyszne...
  • 200 ml mleka[ciepłego]
  • 35 dkg mąki 
  • 16 g  drożdży 
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżki cukru
dodatkowo:
  • jajko
  • mak
Wszystkie składniki umieścić w automacie do chleba i włączyć program do wyrabiania ciasta -8 . Po wyrośnięciu ciasto wyjąć z automatu, podzielić na kawałki. Z każdej części uformować lekko kule i za pomocą drewnianego wałka rozwałkować cienkie placki o owalnym kształcie i zwinąć je w rulon. Ułożyć na blasze złączeniem w dół i zostawić do wyrośnięcia. Posmarować roztrzepanym jajkiem.Można posypać np.makiem, sezamem..Piec około 25 min na złoty kolor.

Komentarze