Żeberka w curry

Mięso ..jak tylko chcecie..żeberka..u mnie żeberka i takie tam różne "ścinki"..zamarynowane dzień wcześniej  w marynacie miodowej z dodatkiem chili i curry, które dostałam dzięki portalowi Polska gotuje.Mimo,że curry nie jest według mnie tak idealne jak powinno..[pisałam o tym tutaj ]-mięsko wyszło smaczne..i zjedzone ze smakiem..
  • 1 kg żeberek lub kawałki innego mięsa
  • 2 łyżki miodu
  • 3 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka chili
  • 1,5 łyżki curry
  • 2-3 łyżki oleju 
  • mieszanka przypraw
  • sól
  • 2 ząbki czosnku
  • marchewka, cebulka
Mięso natrzeć solą, pieprzem i mieszanką przypraw. Do oleju dodać resztę przypraw i miód.Dokładnie wymieszać.Dodać mięso i wymieszać.Przełożyć do woreczka do pieczenia. Pozostawić na kilka godzin albo na noc. Przed pieczeniem dodać cebulkę i marchewkę.Piec  w 180 C około 30 minut, a następnie rozciąć woreczek , aby na mięsku powstała chrupiąca skórka.


Dziś napiszę kilka słów o chili, które dostałam dzięki portalowi Polska gotuje.Chili jako przyprawa przyda się na pewno do różnych potraw..ale czy zdążę wykorzystać te 3 opakowania przed końcem terminu przydatności [grudzień 2012]?? Chili jest pikantne..więc dodatek do potraw jest niewielki..a nie każdy lubi jeść pikantne potrawy dość często..




Paprykę Chili, zwaną także pieprz Cayenne, uzyskuje się z najostrzejszych odmian papryki. Swą ostrością przewyższa znacznie pieprz.

Jest ulubioną przyprawą w Meksyku. Chilli stosuje się do potraw, które mają być ostre. To niezbędny składnik sosu Tabasco, ostrego gulaszu, paprykarzu. Niewielka ilość przyprawy doda charakteru wszelkim potrawom. Chili należy używać bardzo ostrożnie.

Nie należy też dodawać chili do gorącego oleju, gdyż zmienia ona wtedy kolor i nabiera gorzkiego smaku.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.