Cynamonowe babeczki


Kupiłam wczoraj nowe foremki i musiałam wypróbować .Przepis na babeczki znalazłam tutaj .Piekłam je już wczoraj i dzisiaj była powtórka i to z podwójnej porcji.Moje babeczki nie są w świątecznej szacie...szkoda było mi zakryć tak piękny wzorek..Wczorajsze pieczenie nie obyło się bez wpadki..wrzuciłam prawie wszystkie składniki do miski..i okazało się , że zabrakło w domu sody..[robiłam proszek do pieczenia i zużyłam to co miałam w domu i zapomniałam kupić..]..ale cóż miałam zrobić ..skoro wszystko już w misce..- dałam więc proszek do pieczenia..a babeczki też wyszły..Na zdjęciu dzisiejsze babeczki .. Przepis cytuję za Jolą.
  • 125 g margaryny Kasia
  • 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 1/4 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczka sody
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 jajko
  • kilka kropel zapachu migdałowego
  • pisaki cukrowe do dekoracji
  • cukier puder do dekoracji
Miękką margarynę, mąkę pszenną i ziemniaczaną, 3 łyżki cukru pudru, 1 łyżeczkę cynamonu, 1/2 łyżeczkę sody i kilka kropel olejku migdałowego miksujemy na gładką masę robotem z hakiem tak, żeby wszystkie składniki się dokładnie połączyły. Z gotowego ciasta formujemy kulki które układamy na blasze ze świątecznymi wzorkami, wyrównujemy powierzchnię nożem. Pieczemy przez ok 12-15 minut w temperaturze 150 stopni z termoobiegiem,na ostatnie 2 minuty zwiększyłam temperaturę do 170 stopni. Wyciągamy blaszkę z piekarnika, wyciągamy babeczki delikatnie by nie zniszczyć wzoru, który się na nich odbił, dekorujemy babeczki cukrowymi pisakami i posypujemy je delikatnie cukrem pudrem.

Komentarze

  1. Piekne! Zazdroszę foremek;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Angie- dziękuję..a foremki kupiłam wczoraj w Tesco..

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli w Tesco to muszę się po nią wybrać :) Wyglądają bardzo świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam te foremki i zastanawiałam się jak wyglądają upieczone w nich babeczki. I teraz już wiem, że wyglądają cudownie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne foremki :) Przepięknie będą wyglądać na wigilijnym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładny kształt babeczek, wyglądają zachęcająco! Ja ostatnio postanowiłam, że muszę powiększać stopniowo swoja kolekcję foremek, bo jest skromniutka ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.