Waniliowe ptasie mleczko w czekoladzie

Przepis znaleziony na blogu HALF HOUR COOK. I tu oczywiście wykorzystałam serek mascarpone , który sama zrobiłam. 
  • 200 g serka mascarpone
  • 180 g śmietany 30%
  • 3 czubate łyżki cukru pudru (można dać więcej)
  • ziarenka wanilii zeskrobane z 1 laski
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 100 g czekolady
  • 50 g masła
  • 1 łyżka żelatyny (około 10 g)
Żelatynę rozpuścić w połowie szklanki zimnej wody i zostawić na kilka minut aż napęcznieje. Serek wymieszać łyżką ze śmietaną, wanilią i cukrami i wstawić na gaz. Kiedy masa będzie ciepła dodać żelatynę i mieszać aż się dokładnie rozpuści. Przelać do małej keksówki, ostudzić i wstawić do lodówki na minimum 2 godziny. Po tym czasie gotową masę pokroić delikatnie na małe kawałki (mniej więcej 4x1,5 cm). Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej. Obtaczać w niej ptasie mleczko i ułożyć na kratce aż czekolada zastygnie.

Komentarze

  1. Cudowne ptasie mleczko! Waniliowe to moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym nawet nie obtaczała- ten biały puch będzie wyśmienity i bez czekolady;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To można to samemu zrobić? Uwielbiam ptasie mleczko ale nie przyszło mi do głowy żeby samodzielnie je przygotowywać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda lepiej niż to, które można kupić w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych do udziału w Nowej Cukierni u Polki.Czekamy na pierwszego gospodarza i ciekawe pomysły!

    http://smakialzacji.blogspot.com/2011/05/dotyczy-cukierni-u-polki.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaczne teraz jak mam przepis na domowe mascarpone skusze się z chęcią na Twoje ptasie mleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak z mascarpone, to musiało smakować wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowe ptasie mleczko? to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, domowe ptasie mleczko, w niczym nie ustępuje sklepowemu, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za miłe komentarze... nie od dziś wiadomo, że to co zrobi się samemu najlepiej smakuje.. wiadomo , że nie ma żadnych konserwantów itd..

    OdpowiedzUsuń
  11. ochyda!nie smakuje mi!jest obślizgłe i niesmaczne!!!!nie polecam!nigdy przenigdy!!! -,-
    Przemo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej..aż taka opinia?? Najpierw trzeba zrobić a potem skomentować..Nie każdemu zresztą musi smakować...

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.