Kurczak w sosie pomidorowo-pieczarkowym

Pyszne chrupiące skrzydełka ..ale już nie są chrupiące, bo w sosie i z dodatkiem pieczarek i cebuli....ale nadal pyszne...kiedyś w takim sosie robiłam rybkę, a teraz postanowiłam spróbować z kurczakiem..Tym razem zamiast soku pomidorowego użyłam koncentratu pomidorowego, więc dodałam jeszcze wodę.
  • skrzydełka
  • sól, pieprz
  • ziele angielskie
  • listek laurowy
  • wegeta
  • mąka do panierowania
  • jajka
  • panier do mięsa Skworcu 
Skrzydełka pociąć tak, żeby z jednego powstały trzy kawałki ( lotki odłożyć).Obgotować je (około 10 min ) w wodzie z przyprawami.Wystudzić.Panierować w roztrzepanych i doprawionych jajkach i panierce.Smażyć na rumiano na rozgrzanym oleju.Ja smażyłam we frytkownicy.
  • 0,5 kg pieczarek
  • 4 cebule
  • kilka łyżek ketchupu
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego 
  • 1 szkl.wody
  • 1 łyżka octu
  • listek laurowy , ziele angielskie
  • sól
Cebulę pokroić w półplasterki, a pieczarki w plasterki. Cebulę zeszklić na rozgrzanym oleju,dodać pieczarki i dusić około 20 minut na wolnym ogniu, co jakiś czas mieszając. Dodać koncentrat ,ketchup, ocet , wodę i przyprawy.Dusić razem jeszcze około 5 minut.W pojemniku układać na przemian kurczaka z sosem pieczarkowo-pomidorowym.Odstawić do wystudzenia.Najlepsze na drugi dzień.


Komentarze