Rogale z wiśniami i migdałową kruszonką


Prawdę mówiąc to powinny dziś być rogale marcińskie, ale po pierwsze ani nie miałam maku białego, ani czasu na robienie takiego ciasta drożdżowego jak w oryginalnym przepisie..tak więc zrobiłam rogale z wiśniami z ciasto drożdżowego z przepisu na bułeczki , które nie dawno robiłam.Bułeczki były pyszny z tą migdałową posypką, tak więc rogaliki są takie same.
  • 600 g mąki pszennej 
  • 20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant)
  • 40 g cukru
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 240 ml mleka[ dałam ciut więcej]
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
Kruszonka:
  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g mąki
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 łyżki płatków migdałów, pokruszonych
Do posmarowania: 

  • jajko roztrzepane z 1 łyżką wody
Dodatkowo
Zrobić zaczyn: wymieszać drożdże z odrobiną cukru i mleka, odstawić do rośnięcia na kilka minut.Mleko lekko podgrzać, wymieszać z masłem, cukrem i solą. Kiedy lekko przestygnie, połączyć z jajkiem. Dodać mąkę wymieszaną z zaczynem.Wyrobić gładkie ciasto. Pozostawić przykryte w temperaturze pokojowej na 1-1,5 h aż podwoi swoją objętość.Przykryć wilgotną ściereczką, odstawić do wyrastania na 30-40 minut.Wyrośnięte ciasto rozwałkować. Placek pokroić na trójkąty. Na każdy nałożyć nadzienie. Zwinąć, formując rogale. Ułożyć na blachach przykrytych pergaminem, odstawić na 15 minut.Zrobić kruszonkę: wszystkie składniki połączyć w miseczce do konsystencji grudek.Wyrośnięte rogaliki posmarować jajkiem, posypać kruszonką.Piekarnik nagrzać do 200 st C.Wstawić rogaliki i piec 20-30 minut lub do zrumienienia.


Komentarze

  1. dawno nie piekłam żadnych rogalików, Twoje wyszły cudne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.