Proste ciasto cynamonowe z rodzynkami

Takie ciasto [ tzn.podobne] robiłam już  jakiś czas temu..a przepis oryginalny pochodzi z Małej Cukierenki.
  • 520 g mąki
  • 170 g cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • ½ łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 2 szkl.maślanki
  • 120 ml oleju
  • 100 g rodzynek
  • 3 łyżeczki cynamonu + 80g cukru
Wymieszać razem mąkę, cukier, sodę i sól. W drugiej misce wymieszać maślankę olej i jajka. Rodzynki i mokre składniki dodać do mąki, krótko wymieszać łyżką, tylko do zwilgotnienia składników.Cynamon wymieszać z 80g cukru. Keksówkę 30x12cm wysmarować masłem i posypać mąką lub natłuścić i wyłożyć papierem do pieczenia. Nałożyć 1/3 ciasta i posypać 1/3 cynamonu, znów warstwę ciasta i cynamonu, robimy tak 3 warstwy, kończąc na cynamonie, w ciasto włożyć nóż i je przeciąć wzdłuż keksówki (warstwy się bardziej wymieszają). Ciasto piekłam w temperaturze 150oC na funkcji termoobieg przez 65-70 minut.



Komentarze

  1. Proste i pyszne, zwłaszcza dla takich fanów cynamonu jak ja ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto w sam raz do niedzielnej kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasta w takim klimacie. Prezentuje się obłędnie :) Poproszę kawałeczek :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię cynamonowe ciacha;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.