Tort





Tort ..i jak to u mnie czasem bywa..zapomniałam zrobić zdjęcia z całego tortu..a po urodzinach córki został tylko kawałek...ale to chyba znaczy, że torcik gościom córki smakował..Składniki na 1 biszkopt
  • 3 jajka
  • 3 łyżki mąki 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 6 łyżek cukru
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo do biszkoptów:
  • 2 łyżki kakao
  • odrobina  zielonego barwnika
Masa do przekładania:
  • 1 budyń śmietankowy
  • 3/4 kostki miękkiego masła 
  • 1 płaska łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać cukier, dalej ubijając. Dodawać stopniowo żółtka i ubijać. Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do masy jajecznej, delikatnie wymieszać.Piec w temperaturze 180ºC przez około 35 - 45 minut (do tzw. suchego patyczka).
Podobnie upiec biszkopty z dodatkiem kakao i barwnika.  Budyń ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu, tylko w 3/4 części mleka. Całkowicie ostudzić.  Masło ucierać mikserem z łyżką cukru pudru, a potem partiami dodawać budyń cały czas miksując. Później dodać łyżkę mleka i ekstrakt waniliowy .Biszkopty  [ ja przekroiłam na połowę] nasączyć , przekładać masą i dżemem.Dowolnie udekorować.
                           Waniliowy Weekend IV

Komentarze

  1. fajnie wygląda zwłaszcza ta zielona warstwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny zielony paseczek:) Sympatycznie ożywia tort.
    Dziękuję za kolejna propozycję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..a ten paseczek.. w sumie specjalnie taki kolor wybrałam..do Twojej akcji..

      Usuń
  3. Bożeno, brakuje banerka akcji Wielkanocnej :) zapewne przez niedopatrzenie :) proszę o zamieszczenie go... Bardzo mi miło, że bierzesz udział w akcjach, Twoje przepisy są super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany...a ja dodałam ten przepis do akcji Wielkanocnej? chyba przez pomyłkę, bo myślałam o Waniliowym Weekendzie..ale dodam i do akcji Wielkanocnej..Udział w akcji z chęcią biorę, a moje przepisy są proste...ale dziękuję za miłe słowa..pozdrawiam..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.