Serek śmietankowy

 Kiedyś już robiłam podobny serek kremowy z jogurtów greckich -klik, a tym razem zrobiłam serek ze śmietany 18 % i w thermomiksie.Smaczny, kremowy twarożek idealny ot tak do zjedzenia na kanapkę albo do naleśników itd.

  • 1000 g kwaśnej śmietany18% tłuszczu 
Założyć motylek. Do naczynia miksującego wlać śmietanę, podgrzewać 40 min/90°C/obr. 1.  Zdjąć motylek. Zawartość naczynia przelać do koszyczka thermomiksa lub sitka wyłożonego gazą. Zawiązać gazę od góry za pomocą gumki recepturki, zbierając wolne brzegi gazy.Powiesić nad jakimś naczyniem, by serwatka mogła ściekać .Odstawić na 1-2 godziny w temperaturze pokojowej.



Komentarze

  1. Jaką wartość do smaku daje procent śmietany? Czy będzie on równie smaczny z mniejszym, lub większym procentem?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze marzyłem o tym thermomixie, będę musiał w końcu go kupić

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy blog. Myśle, że taka wiedza przyda się każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Blog jest świetny, dlatego też wejde na niego jeszcze nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpis jest naprawdę ciekawy, dlatego też poczytam kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten blog jest naprawdę świetny i ma ciekawe artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy czegoś takiego nie próbowałem, bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.