Mielonka drobiowa z szynkowaru

Dawno nie było nic z szynkowaru, jakoś zapomniałam o nim.No i zrobiłam na święta mielonkę drobiową, wyszło smacznie, tylko może za mocno zmieliłam mięso, po prostu poszłam na łatwiznę i włożyłam mięso do thermomiksu , ustawiłam za długi czas i nie sprawdziłam.Tak to czasem bywa,jak robi się kilka rzeczy naraz,ale mimo to mielonka się udała i już prawie nie ma.
  • około 1,2 mięsa drobiowego
  • 2 płaskie łyżeczki żelatyny
  • 1,5 płaskiej łyżeczki soli wekslowej
  • 2 -3 łyżeczki soli
  • 1 płaska łyżeczka cukru lub miodu
  • 1-2  ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie, wegeta
  • około 1/2 szkl. wody niegazowanej
Mięso pokroić na kawałki, zmielić .Do mięsa dodać przyprawy, żelatynę , cukier i wodę.Wymieszać mięso dłonią,aż mięso wchłonie wodę.Przełożyć do szynkowaru i zamknąć.Odstawić do lodówki na kilka godzin lub na noc.Szynkowar wstawić do garnka wyłożonego ściereczką, zalać do 3/4 wysokości i parzyć przez około 60 minut od momentu, aż woda zawrze. Następnie zamknięty szynkowar wystudzić, a później włożyć do lodówki na ok 10 godzin.Po tym czasie mięso wyciągnąć z szynkowaru.Odwrócić do góry dnem i polać przez chwilę dno gorącą wodą[ mięso samo wyskoczy].

Komentarze

  1. Wygląda bardzo apetycznie, muszę koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super to wygląda!! Jako, że nie jest mięsa innego niż drób to jest to fajna opcja! Na 100% spróbuję twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  3. JEstem ciekawy tego przepisu. Nigdy nie jadłem domowo zrobionej mielonki, a ta sklepowa nie jest moim ideałem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo dobrze, całkiem inaczej niż ta kupna. Będę musiał spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. O takiej mielonki to się nie spodziewałem. Zrobiłem ją od razu po przeczytaniu przepisu i wyszła niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wpis, przyda się, dzieki

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie, na pewno tak samo smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie, smakuje zapewne jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno skorzystam w przyszłości z przepisu!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.