Mielonka wieprzowo-drobiowa

No i znów mam swojską mielonkę z szynkowaru.Tym razem z mięsa mielonego wieprzowego i drobiowego.Na kanapki idealna, polecam.

  • około 1,2 kg mięsa mielonego [ u mnie wieprzowe i drobiowe]
  • 2 łyżeczki soli
  • papryka 
  •  pieprz
  • majeranek
  • zioła prowansalskie
  • 1 -2 łyżeczki żelatyny 
  • około 50 ml wody
Do mięsa mielonego dodać przyprawy i wodę, wyrobić mięso dłonią,aż mięso wchłonie wodę.Przełożyć do szynkowaru i zamknąć.Odstawić do lodówki na kilka godzin lub na noc.Szynkowar wstawić do garnka wyłożonego ściereczką, zalać do 3/4 wysokości i parzyć przez około 60 minut od momentu, aż woda zawrze. Następnie zamknięty szynkowar wystudzić, a później włożyć do lodówki na ok 10 godzin.Po tym czasie mięso wyciągnąć z szynkowaru.Odwrócić do góry dnem i polać przez chwilę dno gorącą wodą[ mięso samo wyskoczy].

Komentarze

  1. Bardzo apetycznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałem się, co zrobić z mięsem mielonym i ten przepis po prostu spadł mi z nieba! Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie wygląda, mam szynkowar więc wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.