Płaty śledziowe z zalewie octowej

Wstyd się przyznać ,ale pierwszy raz robiłam płaty śledziowe w zalewie octowej, bo zawsze takie kupowałam.Mój mąż lubi płaty solone,a reszta domowników marynowane w zalewie octowej.Tym razem kupiłam same płaty solone i sama zrobiłam je w zalewie octowej.Efekt wyszedł super i już nigdy więcej nie kupię płatów marynowanych , tylko solone i będę robić sama.Takie płaty z zalewy można nawet wykorzystać do sałatek z majonezem itd.
  • ok. 500 g filetów śledziowych solonych 
  • 2 szkl. wody (400 ml)
  • 1/2 szkl. octu spirytusowego 10%
  • 1 łyżka cukru
  • 3-4 kulki czarnego pieprzu
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • kilka ziarenek gorczycy [ nie dałam]
  • 1 liść laurowy
  • 1 duża cebula
Śledzie wypłukać , przełożyć do pojemnika, zalać zimną wodą lub mlekiem i moczyć około 2-3 godziny.
Do garnka wlać wodę, ocet oraz dodać cukier, pieprz, ziele angielskie oraz liść laurowy.Zagotować, a następnie zostawić do ostygnięcia.
Śledzie wyjąć z wody/mleka i pokroić w dowolne mniejsze kawałki.Obrać cebulę i pokroić w cienkie półplastry lub w piórka.
Układać warstwami w słoiku lub pojemniku: na dnie cebula, potem śledzie, cebula, śledzie i tak do skończenia obu składników. Zalać przestudzoną (zimną) zalewą tak, by śledzie były całkowicie zanurzone, zamknąć pojemnik i wstawić do lodówki na 24 godziny.
Źródło-klik.


Komentarze