Naleśnik z jajkiem i serem w środku

Znów dawno mnie tu nie było, no cóż,takie życie,ale mam za to dla Was przepis na pysznego naleśnika z jajkiem i serem żółtym w środku.Bardzo ciekawe połączenie,a do tego sałatka i sos czosnkowy, którego akurat nie ma na zdjęciu, no niestety ale zapomniałam do zdjęcia polać naleśnika sosem.Pomysł na takiego naleśnika znalazłam u Moniki Gastrofilki.Zapraszam serdecznie do obejrzenia filmiku Moniki z przygotowania naleśnika -klik.
Monika to wspaniała kobieta z bardzo wielką wiedzą i pomysłami na szybkie i smaczne gotowanie,zresztą nie tylko na gotowanie ale z pomysłami na marynowanie mięsa, przechowywanie żywności itd.Monika Gastrofilka  także co tydzień w poniedziałki prowadzi live na żywo i zawsze coś smacznego pitrasi.Polecam, zajrzycie na stronę Gastrofilki,a nie pożałujecie.Ja już kilka pomysłów i porad Moniki "wprowadziłam" do swojej kuchni i nie żałuję i dalej będę korzystać z jej porad i przepisów.
Ciasto:

  • 1 szkl. mąki
  • 0,5 szkl. mleka
  • 0,5 szkl.wody
  • 2 jajka
  • 3 łyżki oleju
  • szczypta soli
Farsz:
  • żółty ser
  • jajko
  •  opcjonalne inne dodatki wg własnych upodobań inne sery, wędliny, itp
Sałatka:
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać albo zmiksować. [Do naczynia miksującego włożyć masło,roztopić 2 min/70°C/obr. 2.Dodać mleko, mąkę, jajka i sól, zmiksować 20 s/obr. 4.] Ciasto powinno mieć konsystencję płynnej śmietany, w razie potrzeby dodać więcej mleka lub mąki. Odstawić na 30 min.Patelnię dobrze rozgrzać,wlewać niewielką ilość ciasta, dokładnie rozprowadzać po dnie patelni. Naleśnika usmażyć z jednej strony, następnie odwrócić delikatnie łopatką.Na połowie naleśnika wokoło przy brzegu ułożyć ser, obok wbić jajko, posypać solą i pieprzem i "zamknąć "naleśnika przykrywając pustą połową naleśnika i lekko docisnąć .Nakryć patelnię i smażyć naleśnika na wolnym ogniu, następnie złożonego naleśnika delikatnie przewrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze kilka minut,aby jajko się ścięło.Usmażonego naleśnika przełożyć na talerz, polać sosem czosnkowym [ ja akurat zapomniałam].Podawać razem z sałatką z warzyw polaną sosem wspaniałym.



A tu naleśnik z jajkiem, serem i piersią kurczaka.
A tu naleśnik z piersią kurczaka i 2 serami.

Komentarze

  1. O ile widziałam już naleśniki w różnych wersjach (głównie na słodko lub z mięsem), o tyle na dodanie jajka oraz sera nawet nie wpadłam. Będę musiała przygotować takie danie na kolację jutro lub pojutrze ;) Co jak co, ale myślę, że będą to prawdziwe pyszności. Poza tym gdy tylko zobaczyłam na to, co dodaje się do tego naleśnika, to od razu pomyślałam o sosie czosnkowym :D Dziękuję za ten przepis, z pewnością postaram się go wykorzystać ;) Poza tym widzę, że trzeba będzie też odwiedzić stronę, którą tak polecasz. Znasz się na rzeczy!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.