Mufiny z masą makową z białego maku

 Może nie wyszły idealne, bo jakieś "brzuszki "im wyrosły,ale za to "z uśmiechem ".Po rozkrojeniu babeczki akurat tak mi się skojarzyło.Mufinki proste do zrobienia, można użyć  dowolnego nadzienia np, ugotowanego budyniu, jakiegoś dżemu lub tak jak u mnie masa makowa z białego maku.Zostało mi trochę takiej masy od rogalików marcińskich.Do upieczenia mufinek użyłam mąki szymanowskiej Polskie Młyny. Mąka szymanowska -uniwersalna, jasna mąka wysokogatunkowa. Idealna do codziennego zastosowania w kuchni. Sprawdzi się podczas przygotowywania wszelkiego rodzaju ciast drożdżowych, piaskowych, parzonych i kruchych oraz innych wypieków. Dzięki temu, że mąka pszenna jest bogata w gluten, gwarantuje elastyczność i delikatnie wilgotną konsystencję ciast. Według Babci Szymanowskiej świetnie nadaje się również do zagęszczania sosów i zup.
Do jednej miski wsypać wszystkie suche składniki, wymieszać.Do drugiej miski wlać wszystkie składniki mokre, jajka rozmieszać z mlekiem za pomocą rózgi lub miksera, dodać rozpuszczone masło, wymieszać.Wlać mokre składniki do suchych, niedbale wymieszać łyżką. Mogą być grudki i nierówności.Do foremek wysmarowanych masłem i posypanych mąką, nakładać po łyżce ciasta muffinkowego , na o łyżkę nadzienia i przykryć resztą ciasta.Wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika. Piec 25 minut Po upieczeniu zostawić na kilka minut w formie, a potem wyjąć i studzić na kratce.Dowolnie udekorować.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.