Rolada karpatkowa

 Tą karpatkę robiłam oj dawno temu i całkiem o niej zapomniałam,aż dziś przeglądając fb przypomniało mi się o tym cieście.Moja rolada nie wyszła idealna,ale była pyszna Trochę "zachodu" przy niej jest , ale mimo to polecam.Ja pamiętam , że coś tam namieszałam i nie tak zrobiłam jak trzeba, ale ogólnie wyszło jak wyszło i wszystkim smakowało.
Ciasto karpatkowe
  • 1 szkl.wody
  • 0,5 kostki margaryny
  • 1 szkl.mąki pszennej
  • 5 jajek
ciasto czekoladowe:
  • 4 jajka
  • 0,5 szkl. cukru pudru
  • 0,5 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki kakao
  • 0,5 kostki margaryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa:
  • 0,5 litra mleka
  • budyń waniliowy na 3/4 litra mleka
  • 1 galaretka pomarańczowa
  • 1 kostka margaryny
Ciasto karpatkowe :Szklankę wody zagotować z margaryną i szczyptą soli, wsypać szklankę mąki i energicznie wymieszać by nie było grudek a ciasto ładnie odchodziło od brzegów garnka.Jak wystygnie dodawać stopniowo jajka i utrzeć na gładką masę. Podzielić  na dwie części.Piec każdą w blaszce na rolady (40 cm/40 cm),najlepiej na papierze do pieczenia.
Ciasto czekoladowe :Żółtka utrzeć z margaryną i cukrem, dodać obie mąki, proszek do pieczenia i kakao.Ubić pianę z białek i  dodać,  delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na dwie części i każdą piec na takiej samej blaszce co karpatki. Czekoladowe ciasto możemy naponczować herbatą owocową lub ewentualnie wodą z cukrem i sokiem z cytryny.
Masa :Na mleku z dodatkiem 2 łyżek cukru  ugotować budyń. Do gorącego wsypać galaretkę i dobrze wymieszać. Do wystudzonego budyniu dodać margarynę i ucierać na gładko.
 Jedną karpatkę odwrócić by wierzch z falami był na dole, posmarować jedno ciasto czekoladowe 1/4 kremu, położyć kremem do karpatki i znów posmarować wierzch ciemnego ciasta 1/4 kremu(  karpatka jest nierówna i dużo kremu wchodzi w nierówności a ciasto czekoladowe jest równe, więc można ładnie rozsmarować ).To samo zrobić z drugą karpatką i ciastem czekoladowym.Można trochę poczekać by ciasta zmiękły od kremu i nam się ładnie zwinęły.Zwijać jedną roladę przykładając do drugich ciast i nimi owijać roladę, by powstała jedna wielka.Odstawić do stężenia, polać polewą czekoladową.
Źródło- klik..Tam są zdjęcia jak zrobić krok po kroku, ja zapomniałam o robieniu zdjęć

Komentarze