Pączki dyniowe

Zapraszam na pyszne pączki z dodatkiem musu z dyni.Mąż zachwalał , że są pyszne i mam tylko takie robić a nie szukać nowych przepisów.Ale ja i tak będę dalej eksperymentować i próbować nowe przepisy.Ten przepis pochodzi z internetu, tylko nie pamiętam skąd.
  • 3 szkl. mąki 
  • 20 g drożdży świeżych
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 szkl. puree z dyni
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 40 g masła, roztopionego i przestudzonego
  • 70 g cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego lub wódki
  • dowolne nadzienie
Z drożdży , 1 łyżki cukru , 1-2 łyżki mąki i mleka zrobić rozczyn i pozostawić do wyrośnięcia. Mąkę przesiać, dodać wyrośnięty rozczyn i resztę składników. Wyrabiać aż ciasto będzie gładkie. Uformować kulę i zostawić w ciepłym miejscu na 1 -1,5 godz. Następnie ciasto rozwałkować na grubość około 1 cm, szklanką wycinać krążki. Na połowie krążków układać malutką łyżeczką nadzienie . Zlepić brzegi i nadmiar ciasta odciąć tą samą szklanką, odłożyć do wyrośnięcia.Smażyć w głębokim tłuszczu po obu stronach, na złoty kolor. Wyjąć, osączyć na bibule, posypać cukrem pudrem .

Karnawałowe słodkości

Komentarze

  1. o takich pączkach jeszcze nie słyszałem :) koniecznie muszę ich spróbować

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.