Cruffiny

Spóźniony wpis ale jest. Dawno nie brałam udziału w wypiekaniu na śniadanie, więc teraz ze spóźnieniem ale upiekłam dziś na śniadanie. Pyszne są  polecam  .
Ciasto:
  • 450 g mąki pszennej 
  • 2 płaskie łyżki cukru 
  • 20 g świeżych drożdży 
  • 1/3 łyżeczki soli 
  • 185 ml ciepłej wody 
  • 80 g miękkiego masła 
Do posmarowania: 
  • 130 g masła 
  • 2-3 łyżeczki cynamonu 
  • 2 łyżeczki cukru
Drożdże rozkruszyć do miseczki, dodać łyżeczkę cukru, łyżeczkę mąki i kilka łyżek ciepłej wody. Wymieszać i odstawić do wyrośnięcia. Do misy miksera dodać przesianą mąkę, resztę cukru, sól, wyrośnięty rozczyn i ciepłą wodę. Miksując na wolnych obrotach dodawać stopniowo pokrojone na małe kawałki masło (80g). Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Przykryć misę ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.Wyrośnięte ciasto podzielić na 6 równych części. Z każdej uformować wałek i rozwałkować w maszynce do makaronu jak najcieniej do wymiarów około 80 x 14 cm. Wierzch rozwałkowanego placka posmarować dokładnie roztopionym masłem wymieszanym z cynamonem i cukrem. Następnie ciasto ciasno zwinąć w rulon i rozciągnąć na boki. Rulon przeciąć wzdłuż na 2 równe części. Zwinąć w ślimaka, pamiętając by schować końcówki do środka i układać w formie do muffinek wysmarowanej masłem. Przykryć ściereczką i odłożyć na około 30 minut do ponownego wyrośnięcia.Piec w 180 stopniach (termoobieg) około 25 minut do zrumienienia.Przepis z tej strony.Tutaj pomocny filmik instruktażowy jak zwijać cruffiny klik .


Karnawałowe słodkości

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.