Chleb pszenno-żytni na piwie

Kolejny chlebek.Polecam bo jest naprawdę pyszny.Ewo dziękuję za przepis.Ja co prawda swoje ciasto wyrabiałam w automacie do chleba, tam też rosło,a następnie przełożyłam do keksówki i odstawiłam do ponownego wyrośnięcia.
  • 2 szkl. mąki pszennej chlebowej typ 650 albo 750 [ dałam ciut więcej]
  • ¾szkl.maki żytniej razowej typ 720 albo 2000
  • 320 ml piwa
  • 7 g drożdży suchych lub 20 g drożdży świeżych
  • 2 łyżki oleju
  • 1 -2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczka soli

Drożdże rozpuścić w piwie .Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około 1 godzinę.Po tym czasie ciasto ponownie zagnieść i przełożyć do keksówki . Pozostawić na około 1/2 godziny do ponownego wyrośnięcia .Piec najpierw w 220 st przez 10 minut w termoobiegu ,później zmniejszyć temperaturę .do 180 stopni przez około 25 -30 minut . Wyjąć z piekarnika i wystudzić na kratce w piekarniku.

Komentarze