Puszyste bułeczki z ziemniakami

Nie było mnie tu jakiś czas, ale nie mogłam nie upiec takich pysznych bułeczek .Propozycja na lipcowe wypiekanie pochodzi od Niki, która prowadzi blog – Gotuj zdrowo! Guten Appetit! .. kiedyś już podobne [a może to były takie same ]piekłam.Dodatek ziemniaków sprawia , że bułeczki dłużej utrzymują świeżość.Są naprawdę puszyste i polecam, bo warto je upiec.
  • 400 g mąki orkiszowej jasnej [ u mnie 100 g orkiszowej i 300 g tortowej] 
  • 125 ml mleka+25 ml wody 
  • 25 g świeżych drożdży 
  • 140 g ugotowanych ziemniaków 
  • 45 g masła 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 1 płaska łyżeczka soli
Ugotować ziemniaki, przecisnąć przez praskę lub dokładnie rozgnieść widelcem. Drożdże wymieszać z wodą do rozpuszczenia.Wszystkie składniki umieścić w misie robota i zagnieść gładkie, elastyczne ciasto [ ja zagniatałam ręcznie]Przykryć misę folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.Ciasto ponownie zagnieść i podzielić na 10-12 kawałków jednakowej wielkości. Formować bułki, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. Wyrośnięte bułeczki posmarować mlekiem. Piec w 200 stopni przez około 20-25 minut, do zrumienienia,wystudzić na kratce.
Bułki z ziemniakami na blogach:
Akacjowy blog – klik!
Apetyt na smaka – klik!
Codziennik kuchenny – klik!
Konwalie w kuchni – klik!
Kuchennymi drzwiami –
 Klik!
Kulinarna Maniusia – klik!
Moje kucharzenie – Klik!
Moje małe czarowanie – klik!
Ogrody Babilonu – klik!
Polska zupa – klik!
Weekendy w domu i ogrodzie – klik!
W poszukiwaniu slow life – klik!




Komentarze

  1. Super bułeczki ci wyszły Bożenko, dziękuje za wspólne, pyszne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze i bardzo puszyste!
    Cieszę się, że piekłaś je z nami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne, mają wspaniały miąższ :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bułeczki wyglądają na smakowite, mają piękny środek.
    Bardzo dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis! Bułeczki wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne bułeczki Bożka, dziękuję za lipcową piekarnię i wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają bardzo apetycznie. Dodatek ziemniaków to stary sposób na przedłużenie żywotności pieczywa. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wspólne wypiekanie M.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne i puszyste bułeczki. Dziękuję za wspólne lipcowe pieczenie, było wyjątkowo pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.