Ciasto z masą i roladkami w galaretce

Upiekłam ciasto kakaowe,do wypieku ciasta użyłam mąki Szymanowskiej Uniwersalnej.Fajne i praktyczne nowe opakowanie mąki ..Waga mąki ciut się zmniejszyła, bo w opakowaniu jest 800 g ale opakowanie jest super..Zapięcie strunowe pozwala na zamknięcie opakowania i nic przez przypadek [jak to u mnie czasem bywa ] się nie wysypie.
No dobra , ciasto upieczone, a ja nie miałam pojęcia co dalej..No i tak..przegląd lodówki..serki, jogurty no i kawałek roladki..na które nie było amatorów do zjedzenia...Na koniec okazało się , że brak w domu odpowiedniej ilości żelatyny,a nie chciało się iść do sklepu tak,więc wykorzystałam to co miałam i oto co wyszło.
Składniki na biszkopt:
  • 5 jajek
  • 1 niepełna szkl. mąki szymanowskiej uniwersalnej
  • 1/2 szkl.  cukru 
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubić na sztywno, pod sam koniec ubijania dodając cukier - powoli, łyżka po łyżce, cały czas ubijając. Dodawać  stopniowo żółtka i ubijać. Na koniec dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Delikatnie wymieszać i przelać do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem blaszki.Piec w temperaturze 175ºC przez około 30 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.
Masa 
  • 2 serki waniliowe
  • 1 mały jogurt naturalny
  • 2 małe jogurty owocowe [ u mnie owoce leśne i gruszka]
  • 2-3 łyżki cukru
  • 1 galaretka [u mnie przezroczysta]
Galaretkę rozpuścić w 1 szkl.wrzącej wody.Wymieszać i ostudzić.Serki, jogurty zmiksować razem z cukrem .Dodać tężejącą galaretkę i wymieszać.Wylać na ostudzony biszkopt i odstawić do lodówki do zastygnięcia.
Dodatkowo
  • rolada o dowolnym smaku
  • 1 galaretka [ u mnie pomarańczowa]
Na zastygniętą masę ułożyć roladę pokrojoną w cienkie plasterki.Zalać tężejącą galaretką.Odstawić do całkowitego zastgnięcia.


Komentarze