Rogaliki krucho-drożdżowe

I znów słodko..narobiło się trochę zaległych wpisów i trza jakoś teraz to nadrobić.Rogaliki -u mnie takie nie zakręcone te rogaliki ale to nieważne.
  • 50 dkg mąki 
  • 40 g drożdży 
  • 20 dkg miękkiego masła
  • 225 ml ciepłego mleka
  • 5-6 łyżek cukru 
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1/2 szkl. oleju
  • szczypta soli
  • dowolne nadzienie [ u mnie krem czekoladowy]

Z połowy szklanki mleka, drożdży i 1 łyżki cukru, 2-3 łyżek maski zrobić zaczyn .Odstawić do wyrastania.Jajko, żółtko, cukier i olej wymieszać i dodać do mąki wymieszanej z solą. Dodać wyrośnięty zaczyn, pozostałe mleko i wyrobić dobrze ciasto. Odstawić do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat i podzielić na dwie równe części. Każdą z nich cienko rozwałkować .Jedną część posmarować masłem, przykryć drugą częścią i też posmarować. Złożyć ciasto tak jak kopertę ,rozwałkować. Postąpić tak kilka razy, na koniec zostawić złożone [ nie rozwałkowane].Odstawić na 15-20 minut, aby ciasto odpoczęło.Następnie ciasto rozwałkować na kształt koła,pociąć na trójkąty.Na końcu trójkąta nałożyć dowolne nadzienie i zwijać rogaliki.Uformowane rogaliki przykryć i odstawić na około 20 – 30 minut .Następnie wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni (termoobieg) i piec około 20 minut. 


Komentarze

  1. Najlepsze! I mają tylko jedną wadę, pomimo całego zamieszania z zawijaniem - zdecydowanie za szybko znikają :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.