Mięsko w pysznym sosie słodko-kwaśnym

Zapach unosił się dziś po całej kuchni...mięsko w sumie jak mięsko..ale sos rewelacja..polecam, wypróbujcie.Ilość składników wedle gustu..ja dodałam najpierw mniej octu , a potem dodałam jeszcze ..tak samo z wodą, ilość wody zależy od tego, jaki chcemy otrzymać sos.

  • około 50-60 dkg polędwicy lub innego mięsa wieprzowego
  • 2 jajka
  • przyprawa do gyrosa Galeo
  • około 6 łyżek mąki kukurydzianej
  • 1 cebula
  • 2-3 łyżki suszu warzywnego
  • 1 szkl.octu białego winnego 
  • około 20 dkg cukru
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • około 1 -1,5 szkl.wody
  • sól, pieprz
  • listek laurowy, pieprz naturalny
Mięsko pokroić w niedużą kostkę,Jajka wymieszać z przyprawą do gyrosa i 4 łyżkami mąki kukurydzianej.Odstawić, aby mięsko przeszło aromatem przypraw.Następnie stopniowo smażyć z każdej strony , aż mięsko w tej panierce będzie brązowe .Na drugiej patelni usmażyć na oleju pokrojoną cebulkę.Następnie dodać listek , pieprz , warzywka suszone.Dodać także ocet, cukier i koncentrat.Smażyć, mieszając ,aż cukier się rozpuści.Sosik dusić tak jeszcze około 2-3 minuty, następnie dodać usmażone mięsko.Całość wymieszać i jeszcze chwilkę razem pogotować.Doprawić w razie potrzeby.

Komentarze

  1. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.