Babka marmurkowa

Pokazać, nie pokazać ? oto jest pytanie...a co tam , pokażę..ciasto z zakalcem..a to z powodu braku proszku do pieczenia..zrobiłam wszystko tak jak trzeba [ tak przynajmniej myślałam], wstawiłam ciasto do piekarnika..za jakiś czas zaglądam przez szybkę, a tak nic się nie dzieje, ciasto nie rośnie..co za pieron -myślę sobie, ano taki , że zapomniałam o proszku do pieczenia..No i co teraz robić? a no nic, czekać aż się upiecze...upiekło się, ale to już nie to..Oryginał możecie zobaczyć tutaj i zrobić takie ciacho, oczywiście z proszkiem do pieczenia. 
  • 4 jajka
  • 1 i 1/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 cukier waniliowy
  • 3/4 szkl. cukru pudru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia [zapomniałam!]
  • 250 g miękkiej margaryny 
  • 1/4 szkl. mleka
  • 1/3 szkl. jagód [ u mnie jagody mrożone i suszona żurawina Helio]
  • 2 łyżki kakao
  • szczypta soli
Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę z dodatkiem soli i połowy ilości cukru. Margarynę utrzeć z resztą cukru oraz cukrem waniliowym, dodawać po 1 żółtku, następnie: mąkę, proszek do pieczenia, budyń, mleko. Na końcu dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na 2 części, do 1 dodać kakao. Blaszkę wyłożyć papierem i wykładać na przemian jasne i ciemne ciasto. Każdą warstwę jasnego ciasta posypywać jagodami. Wyrównać ciasto, patyczkiem do szaszłyków delikatnie wymieszać,aby powstał wzorek. Piec ok. 45-50 min w 170 stopniach. Po upieczeniu i wystudzeniu posypać cukrem pudrem. 

Komentarze