Chałka z makiem

Pyszna drożdżowa chałka z masą makową..chałka rosła jak szalona..i wyszła chała, w sumie to moja wina, bo zrobiłam jedną chałkę zamiast dwóch.
  • 600 g mąki pszennej 
  • 20 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant)
  • 40 g cukru
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 240 ml mleka[ dałam ciut więcej]
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • masa makowa
Zrobić zaczyn: wymieszać drożdże z odrobiną cukru i mleka, odstawić do rośnięcia na kilka minut.Mleko lekko podgrzać, wymieszać z masłem, cukrem i solą. Kiedy lekko przestygnie, połączyć z jajkiem. Dodać mąkę wymieszaną z zaczynem.Wyrobić gładkie ciasto. Pozostawić przykryte w temperaturze pokojowej na 1-1,5 h aż podwoi swoją objętość.Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić, podzielić na dwie części, a następnie jeszcze na trzy części.Każdą z nich rozwałkować na prostokąt. Na rozwałkowane ciasto wyłożyć nadzienie, zwinąć roladki. Z 3 roladek zapleść warkocz.Chałki przełożyć na blachę wyłożoną papierem i zostawić do wyrośnięcia jakieś 20-30 minut. Następnie posmarować wierzch chałek żółtkiem , posypać kruszonką.Piec około 25-30 minut w temperaturze 180 stopni.






Komentarze

  1. Uwielbiam drożdżowe chałki, ale nigdy nie jadłam z makiem. Teraz dzięki Twojemu przepisowi będę mogła sama upiec taką chałkę, a nawet dwie, bo jednak nie odważę się z takiej porcji zrobić jednej buły chały :D już widzę oczami wyobraźni jak mi ciasto drożdżowe zalewa piekarnik :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak chyba z pośpiechu zrobiłam jedną, a potem pomyślałam, że to niezbyt dobry pomysł,ale mąż był zadowolony z takiej chały hihi..

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.