Pierogi z ciasta z dodatkiem sody


Moje córki uwielbiają pierogi...i ostatnio robiłam je dość często..tym razem postanowiłam wypróbować przepis na ciasto znaleziony w jakiejś książeczce...do ciasta pierogowego dodajemy sodę..pierwszy raz tak robiłam i polecam..nadzienie pierogów oczywiście wg własnego gustu.
  •  3 szkl.mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju 
  • 1 szkl.ciepłej wody
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka soli
  • dowolny farsz
Sodę rozpuścić w wodzie.Mąkę przesiać do miski, zrobić wgłębienie i dodać resztę składników. Wyrobić na miękkie i elastyczne ciasto. Odstawić na 10 -15 minut przykryte ściereczką. Po tym czasie rozwałkować , szklanką wycinać krążki. Na środek każdego ułożyć po sporej łyżeczce farszu i zlepić. Gotować w osolonej wodzie z niewielką ilością oleju przez 2-3 minuty od momentu wypłynięcia na powierzchnię.Podawać polane zeszkolną cebulką.

Komentarze

  1. Wyglądają genialnie! Widać, że sprawna ręka je robiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czym różnią się one od zwykłych takich bez sody?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.