Drożdżówki z twarogiem

Pyszne drożdżówki..z twarogiem..w sumie można dać też inne nadzienie...Pomysł na takie ciasto drożdżowe pochodzi stąd..Ja zrobiłam inaczej wykończenie bułeczek....Moje bułeczki są tylko z twarogiem z dodatkiem budyniu malinowego ..są bez malin i kruszonki..ale wiadomo każdy może robić wg siebie ..
CIASTO 
  • 400 g mąki pszennej tortowej
  • 50 g mąki kukurydzianej
  • 85 g cukru
  • 70 g masła
  • 30 g świeżych drożdży
  • 230 ml mleka
  • 1 średnie jajko
  • szczypta soli
NADZIENIE  
  • 250 g białego twarogu, półtłustego
  • 1 żółtko jajka 
  • 2 łyżki budyniu waniliowego w proszku [ u mnie malinowy]
  • 2-3 łyżki cukru [ wg własnego smaku]
 Mąki przesiać, wymieszać z cukrem. Drożdże rozetrzeć w kubku dosypując 2 łyżki mieszanki mącznej i połowę lekko podgrzanego mleka.Odstawić na 10 minut,następnie wlać go do miski z mąką. Dodać resztę mleka, jajko i zagnieść ciasto. Wyrabiać je kilka minut,następnie dodać rozpuszczone, przestudzone masło. Wyrabiać ciasto dalej przez ok. 15 minut aż stało się gładkie i elastyczne.Przykryć o zostawić na godzinę do wyrośnięcia. 
Twaróg rozgnieść widelcem, dodać żółtko, budyń i cukier.Wymieszać.
Wyrośnięte ciasto lekko odgazować. .Ciasto rozwałkować, pociąć na prostokąty o wymiarach około 10 x 14 cm. Z jednej strony położyć nadzienie, a z drugiej naciąć ciasto radełkiem i zwinąć . Ułożyć na blaszce i pozostawić do wyrośnięcia. Piec w temperaturze 220 stopni przez około 20 minut.





Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.