Małdrzyki krakowskie

Wakacje się skończyły, a zaczęła się ponownie akcja Wypiekania na śniadanie..no i fajnie jest tak razem wirtualnie coś upiec lub usmażyć..Miałyśmy do wyboru dwie propozycje..bułki lub małdrzyki..Dzień wcześniej przed akcją szukałam sobie przepisu na jakieś racuszki z twarogiem i w oko wpadł mi właśnie przepis na małdrzyki...a tu zdziwienie jak zajrzałam na fb i tam zaproszenie do wspólnego wypiekania ..no i małdrzyki hihi...no i musiałam zrobić ..i co ? moja córka zapytała czemu wcześniej takich nie robiłam..a to świadczy o tym, że racuszki są smaczne...i co najważniejsze bardzo szybkie do zrobienia.Przepis na małdrzyki pochodzi stąd.Receptura, z drobną modyfikacją  pochodzi z książki Kuchnia polska. Potrawy regionalne. Przepisy zebrane i opracowane przez Hannę Szymanderską.
  • 500 g twarogu 
  • 1 całe jajko
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka stopionego masła
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 3 łyżki mąki pszennej
Dodatkowo:
  • klarowane maslo lub olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  • świeże owoce / sos z owoców / jogurt lub śmietana
Twaróg, jajko, żółtko, stopione masło i cukier waniliowy - zmiksować [ ja utarłam wałkiem] na gładką i pulchną masę. Dodać mąkę i dokładnie wymieszać.Tłuszcz rozgrzać na patelni, przy pomocy łyżki kłaść porcje ciasta. Smażyć do zrumienienia z obu stron.Osączyć na papierowym ręczniku.Podawać posypane cukrem pudrem lub z owocami, jogurtem.

Komentarze

  1. Placuszki to ja zawsze chętnie, apetycznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki wielkie za powrót z wakacji i wspólne smażenie. U mnie tez bardzo smakowały. Do nastepnego Bożenko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne te twoje placuszki. Dziękuję za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.