Rogaliki z lodówki

Pyszne rogaliki..ja robię takie malutkie...na jeden kęs..przepis dostałam od znajomej..kiedyś robiłam podobne, a może i takie same..nie pamiętam..ale pamiętam,że ciasto też wyrastało w lodówce.
  • 5 dkg drożdży
  • 5 łyżek zimnego mleka
  • 50 dkg mąki
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kostka margaryny
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki cukru 
  • dowolne nadzienie 
Drożdże wymieszać z zimnym mlekiem.Mąkę cukry, jajka, margarynę i proszek do pieczenia przełożyć do miski i wymieszać. Dodać drożdże i zagnieść ciasto.Zawinąć ciasto w ściereczkę i włożyć do lodówki na 1,5 godziny [ u mnie krócej].Wyciągnąć ciasto z lodówki, podzielić na części.Każdą część kolejno rozwałkować na koło.Przełożyć na rogalomanię , wyciąć trójkąty, nałożyć nadzienie i zwijać rogaliki.Układać na blaszkę. Wstawić od nagrzanego piekarnika, piec około 12-15 minut w temp 180 stopni.

Komentarze

  1. Ja sobie za każdym razem obiecuję że zrobię takie malutkie, a potem i tak jakoś mi takie wielkoludy wyrastają ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha , to tak samo jak ja kiedyś..teraz używam rogalomanii i najczęściej robię takie małe..z jednego koła wychodzi 16 mini rogalików.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.