Pankejki z kiwi

Wypiekanie na śniadanie..u mnie w sumie było na kolację..ale to mniejsza z tym..dawno nie robiłam takich placuszków...pancakes...i postanowiłam zrobić...nie miałam truskawek , więc dałam to co miałam..kiwi ,..były także z rabarbarem.Ja swoje pankejki smażyłam na naleśnikarce.Przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku.
Placki z innymi owocami itp.można zobaczyć u innych.. a razem ze mną smażyły:Agnieszka, Joasia, Grażyna, Marzena, Marzena, Joanna, Dorota, Angelika, Szóste Niebo,Magdalena, Kinga, Nina, Małgorzata, Magda, Marta.
  • 250 g jogurtu greckiego lub naturalnego
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżki oleju roślinnego lub roztopionego masła
  • 2 - 3 łyżki cukru
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • mała szczypta soli
  • kiwi
Jogurt wymieszać z jajkami i olejem, dodać cukier, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i solą. Wymieszać lub zmiksować do połączenia się składników.Rozgrzać patelnię [naleśnikarkę ]i nakładać po 1 pełnej łyżce ciasta na jednego placka zachowując odstępy (placki urosną podczas smażenia). Placki smażyć na niezbyt dużym ogniu, do czasu aż urosną i będą ładnie zrumienione (około 2,5 minuty).Gdy placki podrosną (mniej więcej w drugiej połowie smażenia) włożyć w każdego placka po 2 grubsze plasterki kiwi.Przewrócić placki na drugą stronę i smażyć do zrumienienia, przez około 2,5 minuty lub trochę krócej. Przed smażeniem następnej partii placków patelnię dobrze jest wyczyścić ręcznikiem papierowym lub gąbką.

Tydzień z kiwi Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2016Wiosenne słodkości 2016

Komentarze

  1. Fajnie wyglądają z dodatkiem kiwi :-) Dzięki Bożenko po raz kolejny, fajnie razem cos upichcić :-) Pamiętasz nasze początki, kiedyż to było i nasz wspólny sernik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak...pamiętam..czas szybko leci, a sernik pycha..córka nie raz prosiła ,żeby znów zrobic..

      Usuń
  2. Do zjedzenia :)pyszności. Dziękuje za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie też z kiwi! dziękuję za wspólną zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe placuszki, dziękuje za wspólne śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja myślałam o różnych owocach, ale na kiwi nie wpadłam ;-) dziękuję za wspólne smażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne placuszki, bardzo lubię kiwi wiec zjadałbym wszystkie ;)dzięki za wspólne wypiekanie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. U każdej z innymi dodatkami, i fajnie:-) Dzięki za wspólne śniadanie:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa jak wyszły smakowo placuszki z dodatkiem kiwi. Wyglądają bardzo apetycznie. Kiwi to taki owoc, przed którym osobiście czuję spory respekt. Dzięki za wspólne eksperymenty w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wyglądają z kiwi :) Dzieki za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  10. A wiesz, że kiwi jako dodatek też mnie tu kusiło? Mam jeszcze takie 2 samotne sztuki w lodówce i chyba zrobię repetę z ich wykorzystaniem :) Dzięki Kochana za wspólne śniadaniowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry pomysł z kiwi, piękna zieleń, dzięki za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajny przepis, tylko strasznie przypomina mi podobny z innego bloga... I poprawiłabym wstęp, bo nie jest dokończony ("Placki z innymi owoacami itp.można zobaczyć u :"). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis podobny z innego bloga, bo tak jest [ w opisie akcji na fb wszystko jest co i jak ] ale już dodałam u siebie skąd pochodzi przepis.A co do poprawy wstępu , a raczej aktualizacji , to też już jest ..akcja zakończyła się i uzupełniłam listę, a ,że mam chwilowo brak czasu i nie zaglądałam na bloga .to zrobiłam to ciut później..Pozdrawiam.

      Usuń
    2. A to nie wiedziałam, że jakaś akcja dodatkowa. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.