Jaglane ciasto pomarańczowe

Pomysł na takie ciasto podpatrzyłam tutaj i u mnie jest to ciasto pomarańczowe , ale to bez znaczenia..Ciasto jest smaczne, ale potrzebna jest filiżanka kawy, herbaty a nawet mleka..bo jest tak jakby "zapychające"..ale ogólnie pyszne.Upieczone wczoraj wieczorem...i już gdzieś znikło haha..więc chyba było dobre..
  • 1 szkl.mąki ziemniaczanej 
  • 1 szkl. mąki jaglanej Skworcu
  • 1 szkl. cukru trzcinowego [ białego] 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 200 g masła (w temperaturze pokojowej) 
  • 4 jajka (w temperaturze pokojowej) 
  • sok z 1/2 cytryny /pomarańczy 
  • otarta skórka z 1/2 cytryny /pomarańczy
 Masło roztopić i  dodać sok i skórkę z pomarańczy. Ostudzić. Jajka z cukrem utrzeć na gęstą, puszystą masę. Mąkę ziemniaczaną wymieszać z mąką jaglaną oraz proszkiem do pieczenia. Powoli, cały czas mieszając, dodać mąki do utartych jajek z cukrem. Na końcu dodać ostudzone masło  i mieszać, aż do uzyskania ciasta o konsystencji np. budyniu. Ciasto przelać do formy wysmarowanej masłem. Piec przez około 40 - 50 minut w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu. 

Wiosenne słodkości 2016

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.