Bułki do hamburgerów

Zachciało się hamburgerów...no i trza było działać...najpierw upiekłam bułeczki...do ich wypieku wykorzystałam oczywiście mąkę z Młynomagu, a wierzch bułeczek posypałam sezamem ze Skworcu..polecam obydwa sklepy..bardzo miły kontakt i bardzo szybka dostawa produktów.
  • 50 dkg mąki luksusowej Młynomag
  • 10 g świeżych drożdży 
  • 250 ml ciepłego mleka 
  • 1 jajko 
  • 4 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 czubata łyżeczka soli
  • mleko do posmarowania
  • sezam Skworcu do posypania

Wszystkie składniki umieścić w misce.Wszystkie składniki umieścić w misce miksera, wyrabiać przez 5 minut, przykryć folią spożywczą, odstawić na 1 do 3 godzin do wyrośnięcia [ u mnie rosło w multicookerze].Następnie zagnieść ciasto,rozwałkować, kubkiem lub okrągłą foremką wycinać kółka,ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 35 - 40 minut.Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni.Bułki przed wstawieniem do piekarnika posmarować mlekiem, posypać sezamem.Piec około 20 minut. 
Rady [ sprawdzone przeze mnie] znalezione gdzieś w necie:
Upieczone bułki zaraz po wyjęciu z piekarnika opryskać wodą, żeby były mięciutkie.
Nigdy nie wstawiać do piekarnika dwóch blach naraz, ponieważ bułki położone niżej będą pękać! Najpierw piec bułki na pierwszej blasze, a dopiero później wstawić drugą blachę.
Bułeczki najlepsze są w dniu wypieku, a przez następne 2-3 dni można je łatwo odświeżyć – wystarczy skropić je delikatnie wodą i włożyć na 1-2 minuty do gorącego piekarnika.

Komentarze