Ciasto przekładane masą budyniową

To ciasto robiłam na święta..i całkiem o nim zapomniałam..no i teraz mi się przypomniało o pierniku dojrzewającym..chyba też nie pokazałam efektu końcowego..makowce też chyba zostały zawieruszone..różne śledzie też...oj muszę zrobić porządek z zaległymi przepisami..
Ciasto
  • 150 g margaryny
  • 150 g cukru
  • 1 szkl.mąki
  • 4 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki mleka
  • 1 szkl.płatków migdałowych
Krem
  • 0,5 litra mleka
  •  0,5 szkl. cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 kostka masła
Margarynę utrzeć z cukrem dodając 1 jajko i 1 żółtko.Obie mąki wymieszać razem z proszkiem do pieczenia i dodawać do margaryny , ciągle ucierając.Na koniec dodać mleko i wymieszać.Podzielić na 4 części.Każdą część [ osobno] przełożyć do tortownicy , posmarować roztrzepanym białkiem, posypać płatkami migdałowymi .Upiec osobno 4 placki , 8 -10 minut w temperaturze 200 stopni.Jeden z upieczonych placków jeszcze ciepły pokroić nożem na 12 równych kawałków.
Z 0,5 l mleka odlać niewielką ilość do szklanki. Resztę wstawić na gaz i zagotować z 0,5 szkl, cukru.Do szklanki z odlanym mlekiem ,dodać cukier wanilinowy i mąkę ziemniaczaną i to ugotować w mleku jak budyń.Na koniec dodać margarynę i mieszać do rozpuszczenia.Pozostawić do ostudzenia.
Masą budyniową przełożyć upieczone placki.Na wierzchu ma być pokrojony wcześniej placek .Najlepsze na drugi dzień .

Komentarze

  1. Wygląda ciekawie, musi być bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham wszystko co z masą budyniową! To pewnie tez by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wykonane według tego przepisu smakuje rewelacyjnie!!
    Warto upiec !

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.