Ciasto "kubusiowe"

Pierwszy raz robiłam ciasto z masą z dodatkiem soku typu kubuś..przepisów na to ciasta w necie jest sporo..ja zrobiłam je po swojemu.. kolor masy zależy od smaku soku.
Biszkopt
    • 4 jajka
    • 1 szkl.mąki pszennej 
    • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
    • 3/4 szkl.cukru 
    • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
    Masa "kubusiowa" 
    • 3 szkl. soku Kubuś 
    • 1 szkl. wody 
    • 2-3 łyżki
    •  cukru
    • 100 g mąki ziemniaczanej
    • 2 łyżki  mąki pszennej
    Masa śmietanowa
    • 0,5 śmietany 30 %
    • 3-4 łyżki cukru pudru
    • 1 galaretka
    Dodatkowo
    • herbatniki [ u mnie kakaowe]
    • polewa lub inna dekoracja
    Białka ubić na sztywno, pod sam koniec ubijania dodając cukier. Dodawać żółtka, jedno po drugim i nadal ubijać. Na koniec dodać mąkę, proszek do pieczenia . Delikatnie wymieszać i przelać do blaszki .Piec w temperaturze 175 stopni przez około 30 minut. .Gdy lekko przestygnie końcówką łyżki drewnianej zrobić otwory na około połowę wysokości. 
    Sok Kubuś i cukier zagotować. Mąki dokładnie wymieszać w wodzie i dodać do soku,  dokładnie wymieszać. Gotować chwilę aż masa zgęstnieje, najlepiej cały czas mieszając.Masę przelać na wystudzony biszkopt z dziurkami -wlewając masę w dziurki.
    Na masę wyłożyć herbatniki.
    Galaretkę rozpuścić w 1 szkl.wrzącej wody i ostudzić.Śmietanę ubić z cukrem , dodać tężejącą galaretkę i wymieszać.Wyłożyć na herbatniki.Odstawić do lodówki do zastygnięcia.Dowolnie udekorować.

    Komentarze

    1. Rewelacyjny pomysł na wykorzystanie soku "Kubuś" :) Super Ci wyszło!

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
    Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.