Bułeczki z dżemem malinowym-odrywane

Czasem są takie chwile, że nie ma czasu ani chęci na stanie przy garach itp..ale czasem są też takie chwile , że nawet późnym wieczorem zaczynam np.zagniatać ciasto i potem piec pyszne bułeczki...tak było i tym razem...Dzięki uprzejmości Młynomag dostałam spory zapas różnych mąk..do tej pory nie miałam do czynienia z mąką tejże firmy, więc od razu zakasałam rękawy i zagniotłam ciasto drożdżowe..zrobiłam bułeczki drożdżowe z mąki tortowej, w sumie wg producenta lepiej do wypieków nadaje się mąka luksusowa [ jeszcze przyjdzie czas na wypieki i z tej mąki]..Ciasto pięknie się zagniatało, było elastyczne, a bułeczki po upieczeniu bardzo puszyste i smaczne.
Kruszonka
Dodatkowo 
  • dowolne  nadzienie [ u mnie dżem malinowy]
Mąkę pszenną wymieszać z drożdżami, dodać , dodać resztę składników . Wyrobić ciasto i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto lekko wyrobić.Odrywać po kawałku ciasta, formować placuszki , nałożyć dżem i zwinąć bułeczki.Układać w blaszce lub tortownicy łączeniem do dołu. Przykryć i pozostawić do ponownego wyrośnięcia.Z masła , mąki i cukru przygotować kruszonkę i posypać wyrośnięte bułeczki.Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni aż się zarumienią.

Komentarze