Kapuśniaki



Pierwszy raz je robiłam..i to w sumie przez tak jakby przypadek...robiłam pierogi z kapustą i grzybami..zostało mi tejże kapusty z grzybami i tak oto są kapuśniaki drożdżowe..trochę zjedliśmy od razu...a część zamroziłam i będzie na Wigilię do barszczu..barszczu w sumie nie będę gotowała sama..niestety doba jest ciut za krótka..i nie wyrabiam się..Kociołek smaków ma w swojej ofercie taki barszczyk..wystarczy 2 łyżeczki zalać wrzącą wodą -200 ml i kubeczek barszczu już gotowy..
  • 350 g letniego mleka
  • 60 g roztopionego masła
  • pół łyżki cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 duże jajka
  • 560 g mąki pszennej
  • 10 g drożdży suchych lub 20 g drożdży świeżych


  • 50 dkg kiszonej kapusty
  • spora garść suszonych grzybów
  • 1 cebula
  • 2 łyżki tartej bułki
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia


  • 1 jajko
  • nasionka maku, kminku, czarnuszki, soli morskiej itp. do oprószenia

Grzyby namoczyć,następnie ugotować , odcedzić i pokroić.Kapustę ugotować do miękkości w niewielkiej ilości wody.Cebulę pokroić i  zeszklić na oleju do miękkości.Dodać bułkę tartą i d
oprawić do smaku.
 Drożdże rozpuścić w połowie mleka, odczekać 5 minut. Resztę mleka rozmieszać z 60 g masła, cukrem i jajkami. Mąkę wymieszać z solą, dodać rozpuszczone drożdże i resztę składników. Zagnieść elastyczne ciasto. Odstawić do wyrośnięcia.Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 części. Obydwie części  ciasta rozwałkować  [ osobno] na rozmiar mniej więcej 25 x 45 cm i przekroić na połowę. Na każdej połowie ciasta na środku rozłożyć 1/4 nadzienia.Zwinąć roladki i pokroić na małe kawałki.Przełożyć na blachę z papierem do pieczenia. Przykryć i pozostawić do podwojenia objętości.Przed pieczeniem posmarować roztrzepanym jajkiem, posypać makiem, czarnuszką itd.Piec około 18 - 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 210 stopni. Wyjąć, wystudzić na kratce.






Komentarze

  1. Przez moją nieuwagę usunęłam kilka komentarzy..przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, taki kapuśniak i barszczyk czerwony - idealne towarzystwo! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.